Zorgconsumenten.nl    |  home
Site Map   |   Nieuws   |   Contact   |   Zorgverzekeraars   |   Links   |   Zorg over de grens   |   Wetgeving   |   Agenda   |   Trends   |   Medische Fouten   |   Tuchtrecht
Contact
email: info@zorgconsumenten.nl



De zorgsector is met 1.2 miljoen arbeidskrachten de grootste werkgever van Nederland en beslaat 10% van de nationale economie.
Er zijn grote veranderingen gaande in de zorg.

Consumenteninvloed is in opmars in Europa en hiermee worden de regels voor digitale marketing herschreven: dat is de conclusie van een nieuw onderzoek door Jupiter Research, waarin is vastgelegd hoe het internet een nieuwe generatie van online invloedrijken heeft gecreëerd die hun invloed veel sterker en proactiever doen gelden dan hun voorgangers.

Volgens Jupiter is het gebruik van blogs, messageboards en online fora het afgelopen jaar verdubbeld, met als voorspelling dat in 2013 90 miljoen Europeanen gebruik zullen maken van online communitycontent, tegen 57 miljoen het afgelopen jaar. Voor 63% van de Europese internetgebruikers is de online gecommuniceerde mening van andere consumenten geloofwaardiger dan advertenties op productwebsites.
‘Klassieke invloedrijken’ doen hun passieve invloed op de mening van anderen gelden door te voldoen aan adviesverzoeken; een groeiende menigte ‘nieuwe invloedrijken’ plaatst echter actief productervaringsgegevens en aanbevelingen online. Jupiter classificeert 26% van de Europese gebruikers als nieuwe invloedrijken. Het rapport richt zich op identificatie van de meest effectieve manieren voor online marketingoplossingen om nieuwe invloedrijken te targetten en gebruik te maken van hun steeds sterker wordende opinies.